Промисловість у війну

ТОВ «ІНФОКОМ ЛТД» є одним із найдосвідченіших розробників автоматизованих систем управління технологічними процесами на Україні. Сьогодні ми поспілкувались із Комерційним директором ТОВ «ІНФОКОМ ЛТД» – Оксаною Ігнатенко, – щодо роботи українських промислових підприємств та стабільної роботи автоматизованих систем у воєнний час.

– У Вашого підприємства багатий перелік клієнтів. Звісно, не всі у воєнний час працюють, не всі працюють на повну потужність, проте із якими питаннями звертаються до Вас українські замовники?

– Нажаль, дійсно, є підприємства, які наразі не працюють. У більшості це підприємства з окупованих територій або півдня України. Майже всі проекти щодо модернізацій, розширення, нових виробництв – заморожені у зв’язку із війною. Проте ряд замовників працює. Найактуальніший запит для підприємств – строки постачання продукції. Через те, що іще під час пандемії COVID строки постачання обладнання майже усіх зарубіжних брендів збільшились із 6-8 тижнів у 2,3 а то і 4 рази, дуже важко виконати швидкий ремонт, а тим паче заміну обладнання, якщо відсутній запас важливих модулів на самому підприємстві. Найкращий спосіб – ще пошук комплектуючих на складах у партнерів та дистрибуторів бренду, проте всі склади мають тенденцію закінчуватися, а ремонтів стає все більше і більше. Приходимо до того, що кожен вихід зі строю обладнання стає окремим конструкторським рішенням щодо заміни обладнання на те, що знайдено у наявності. Поточні ремонти, запланована заміна обладнання, перевірка роботи мереж, обладнання на складі – все це актуальні запити зараз.
Якщо із якихось причин на складі підприємства немає особливо важливих запасних частин, то у поточних умовах можна порекомендувати замовити запчастини заздалегідь – бо на швидку поставку зараз годі й чекати.
Як не дивно, популярними також є запити на навчання персоналу щодо програмування та обслуговування автоматизованих систем. Скоріш за все це пов’язано і з відтоком кваліфікованих кадрів на фронт, а також із внутрішньою міграцією населення подалі від епіцентрів активних бойових дій.

– На що треба звернути увагу керівнику виробничого підприємства у цей небезпечний час стосовно функціонування АСУ ТП?

– З точки зору роботи автоматизованої системи управління – то контроль її роботи набагато простіший, ніж коли такої системи немає. У оператора є робоче місце –станція оператора, із якої контролюється увесь процес виробництва: параметри процесу, автоматичне відстежування, сповіщення про необхідні дії. В такій ситуації компетентні оператори, електрики вирішують всі оперативні питання. Якщо ж відбувається поламка, із будь-яких причин, локалізувати (простіше кажучи – знайти) її набагато простіше маючи доступ до інформації щодо стану роботи обладнання (що увімкнено, що зупинилося, від якого обладнання не повернувся сигнал про стан роботи і таке інше). Якщо наші розробники проектували автоматизовану систему – вони можуть підключитися віддалено та діагностувати стан роботи систем, та на яке обладнання потрібно звернути увагу в першу чергу. Зазвичай це конкретні вказівки щодо роботи двигуна, датчика і таке інше. Таким чином на знаходження несправностей витрачаєтсья як мінімум вдвічі менше часу, і електрики на місці не витрачають час на пошуки проблеми.

– Як можливо отримати віддалену допомогу щодо роботи автоматизованої системи? І чи можливо це, якщо ви не є розробником системи керування?

– Віддалена технічна підтримка – це також вимушений захід, до якого ми вдалися під час пандемії COVID, коли доступ на підприємства був фактично закритий, особливо на підприємства харчової промисловості, а необхідність консультування персоналу клієнта була іще гострішою. Зараз увесь досвід, що ми отримали під час пандемії дозволяє віддалено підключатися до систем наших клієнтів та оперативно допомагати у пошуку проблем. Важливо зробити підключення безпечним та стабільним, із дотриманням протоколів безпеки, тому це цілий комплекс програних та апаратних засобів для під’єднання до внутрішньої мережі клієнта, що наші інженери випробували та застосовують. Звісно, коли інженери є розробниками системи управління, то технічна підтримка та пошук несправностей відбувається швидко. Якщо ми не є розробниками, то разом із організацією підключення, ми попередньо знайомимся із АСУ ТП, що працює на підприємстві, просимо проект – за таких умов ми можемо гарантувати, що наше втручання у роботу системи буде ефективним.

– Із якими поломками можливо допомогти віддалено а які потрібно вирішувати спеціалістам лише на місці?

– Все, що стосується програмного забезпечення можливо вирішити віддалено: це проведення діагностики, віддалене налаштування програмного забезпечення, можливі внесення змін у роботу програм, проведення віддаленого оновлення. Ці задачі вирішують такі питання, як оперативна допомога в розборі інцидентів (це якраз швидкий пошук причин зупинок), забезпечують захист від несанкціонованого доступу до АСУ ТП та захищає від некваліфікованого втручання у технологічний процес. Віддалено ми, нажаль, не зможемо фізично підключити обладнання, замінити модулі, датчики – це задача персоналу на місці. Можемо надати консультаційні послуги місцевому персоналу під час ремонту або вже наш інженер прямує на підприємство для виконання звичайної, а не віддаленої, технічної підтримки на місці. Після спільної діагностики причин поламок, а також консультації щодо можливих шляхів усунення проблеми на місці, питання вирішується в рази швидше.

– Як убезпечити роботу автоматизованої системи у воєнний час?

– Нажаль, майже усі способи убезпечити автоматизовані системи пов’язані із процесом детального проектування, побудови резервованою системи керування, встановлення систем протиаварійної безпеки, дизель-генераторів, систем UPS (безперебійного живлення) – це значні капіталовкладення, на які готові іти не всі замовники. Якщо процес критичний і під час зупинки технології виробництва можливі значні матеріальні втрати (наприклад, застигання металу або зіпсується масло) – це пряма директива для використання подібних систем убезпечення. В інших же випадках – кожен додатковий захід – це додаткова інвестиція, хоч і економічно обгрунтована.
В будь-якому випадку особливу увагу слід приділити копіям актуальних версій програмного забезпечення та проектної документації. Тим паче, що зараз їх можна зберігати у електронному вигляді на віддаленому сервері і у випадку непередбачуваних ситуацій це допоможе відносити роботу усіх систем.

sales@ia.ua
+38 (067) 616-87-58, +38 (050) 341-71-09, +38 (061) 213-78-55

Додати коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Support
the
Ukrainian
military